.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سرقت موضوع اكثر پرونده‌ها در مازندران

رئيس كل دادگستري مازندران سرقت را موضوع اكثريت پرونده‌هاي قضايي در مازندران برشمرد.

به گزارش فارس ، حجت‌ا‌لاسلام حسين طالبي به مناسبت هفته قوه قضائيه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: يكي از مشكلاتي كه زمان زيادي براي طولاني شدن اجراي حكم در دادگستري مي‌شود عدم ثبت دقيق آدرس متهم با خوانده است.
وي يكي از مسائلي كه در تشكيلات قضايي ما با افزايش ورود پرونده‌هاي قضايي نسبت به سال گذشته مواجه هستيم را عدم آگاهي مردم از بيان نوع دعاوي عنوان كرد.
رئيس‌كل دادگشتري مازندران خاطرنشان كرد: رسانه‌ها با آگاهي دادن به مردم مي‌توانند بخش زيادي از دعاوي ايجاد شده و همين‌طور مراجعات به دادگستري را كاهش دهند.
وي ادامه داد: در جامعه مدني بايد قانون را به مردم آموزش داد تا مردم در بسياري از موارد مراجعه به دادگستري‌ها با چالش مواجه نشوند.
طالبي خواستار آموزش مردم از طريق رسانه‌ها براي بيان چگونگي احقاق حق مردم در دادگستري‌ها شد و افزود: در صورتي كه مردم از چگونگي بيان دعاوي خود مطلع باشند بسياري از پرونده‌هاي قضايي بسيار ساده و آسان به نتيجه مي‌رسد.
رئيس كل دادگستري مازندران تعداد پرونده‌هاي مورد رسيدگي در سال 89 را در مازندران 557 هزار و 38 پرونده عنوان كرد و افزود: 120 هزار و 508 پرونده در دادسرا‌هاي استان و189هزار و 190 پرونده در دادگاه‌هاي بدوي مورد رسيدگي قرار گرفت.
وي خاطرنشان كرد: 215 هزار و 375 پرونده در شواري حل اختلاف و 31 هزار و 965 پرونده در محاكم تجديدنظر و 11 هزار و 462 پرونده در دادگاه انقلاب اسلامي استان مورد رسيدگي قرار گرفت.
طالبي با اعلام اينكه براي 87 هزار و 882 پرونده راي قطعي و لازم‌الاجرا صادر شد، افزود: 31 هزار و 675 پرونده كيفري و بقيه حقوقي بوده است.
وي بيشترين اتهام سال گذشته در پرونده كيفري را سرقت عنوان و خاطرنشان كرد: بيشتر سرقت‌ها جزيي بود و ضرب و جرح عمدي، توهين، ايراد صدمات و تصادفات، تهديد و تخريب، نگهداري و مالكيت مواد مخدر، خيانت در امانت، اعتياد به مواد مخدر و ارتباط نامشروع پرونده‌هاي بود كه در دادگستري مورد رسيدگي قرار گرفت.
رئيس كل دادگستري مازندران پروندهاي مطرح شده حقوقي در دادگستري استان را مطالبه طلب، تامين خواسته، مطالبه مهريه، طلاق توافقي، احصا از پرداخت، هزينه دادرسي، اعتراض به راي شواري حل اختلاف، مطالبه وجه چك و مطالبه نفقه و الزام به تمكين بانوان عنوان كرد.
وي همچنين تعداد پرونده‌هاي بررسي شده محيط زيست را 688 فقره عنوان كرد.
رئيس كل دادگستري مازندران در پايان گفت: به 7هزار و 588 نفر از طريق تلفن مشاوره قضايي داده شد.
طالبي با گراميداشت ياد و خاطره شهداي هفت تير اظهار داشت: شهدا با نثار خون خود مسئوليت ما را در حال حاضر سنگين كردند.
وي تصريح كرد: ما به عنوان وارثان انقلاب بايد پاسدار خون اين شهيدان عزيز بزرگ ديني و مذهبي باشيم زيرا كه انقلاب اسلامي ما با خون‌هاي مطهر و پاك اين عزيران امروز عزت و اقتدار دارد.
رئيس كل دادگستري استان مازندران ادامه داد: شهدا با خون خود احكام نوراني اسلام را زنده و براي تثبيت آن از جان خود مايه گذاشتند و همه اعمال و رفتار ما بايد طوري برنامه‌ريزي شود كه در راستاي تحقق اهداف انقلاب اسلامي ايران و شهيدان حركت كنيم.
وي با اعلام اينكه انقلاب اسلامي ما براساس توحيد و عدل پايه‌ريزي شد، افزود: هر حركتي كه توسط وارثان انقلاب صورت مي‌گيرد بايد براي احياي حق و حقيقت در جامعه منتهي شود.
رئيس كل دادگستري مازندران با اعلام اينكه نقشه راه جمهوري اسلامي ايران نوراني است، افزود: انقلاب اسلامي به رهبري ولي فقيه عادل در حال گسترش در اقصي نقاط جهان است و ما به عنوان رهروان ولايت بايد آگاهانه در راه ولايت فقيه گام برداريم.
اين مسئول قضايي هفته قوه قضائيه را فرصت مناسب براي بيان برنامه‌ و دغدغه‌هاي قضايي عنوان كرد و افزود: رسانه‌ها با ارائه تبليغات مناسب و به جا ميتوانند گام مهمي در كاهش جرم در كشور بردارند.
رئيس كل دادگستري مازندران رسانه‌ها را واسطه مسئولان و مردم عنوان كرد و افزود: رسانه‌ها تلاش كنند تا راه و رسم درست را به مردم آموزش دهند و اگر در اين مسير گام بردارند همان رسالت اولياء خدا را انجام دادند.
وي با اعلام اينكه كار تبليغ بسيار حساس و با دقت است، افزود: ممكن است با بيان حرف غيرمستند عده‌اي را از راه راست و درست منحرف كنيم.
طالبي ادامه داد: رسانه‌ها بايد طوري قلم برنند كه جامعه را به سمت تعالي سوق دهند و از اتهامات و افتراء كه باعث ايجاد فتنه مي‌شود به شدت پرهيز كنند.
وي اصحاب رسانه را در جامعه بسيار تاثيرگذار عنوان كرد و افزود: قلم به دستان بايد با برنامه‌ريزي مناسب طوري قلم برنند كه هم دنيا و عاقبت خود را به خوبي اصلاح كنند.
اين مسئول قضايي يكي از دليل دوام و قوام حكومت اسلامي ايران را وابستگي به هيچ فرد و قشر خاص عنوان كرد و افزود: حكومت ما آميخته با ارزش‌هاي الهي است و به خاطر همين در حال گسترش در جهان كنوني است./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.091 seconds.